Добрий день, панове. В нашу майстерню на планове ТО і невеликий апгрейд приїхав Suzuki V-Strom 1000. Цього разу мотоцикл готується до тривалої подорожі, і саме час вирішити питання з недостатньою ефективністю гальмівної системи.
Даний мотоцикл у стоці комплектується 300-мм гальмівними дисками, 2-х поршневими плаваючими скобами і простеньким майстер циліндром. Удосконалення ми почали з заміни штатних супортів Tokico, збірними, 4-х поршневими Nissin від CBR 600 F4. З невеликими відмінностями по діаметру і матеріалу поршенька, такі ж гальма можна запозичити у CB 400 SF "95+, CB 600 F" 00, всієї серії CBR 600 F і F4, а також CBR 929 і 954 RR.
Після всіх примірок супорти були розібрані, ретельно вимиті та повторно пофарбовані.
Для їх встановлення на вилку Suzuki були спроєктовані та вирізані на лазері монтажні пластини. З урахуванням досвіду отриманого при виготовленні подібних перехідників, була визначена достатня товщина заготовки, яка дорівнює 8 мм. Щоб надати деталям більш привабливий вигляд і зробити їх візуально "легшими", додали в конструкцію трохи перфорації. Матеріал - сталь.
Перед фарбуванням проведена механічна обробка отворів під болти, відшліфовані торці та видалені виробничі дефекти.
У конструкції використовуються дистанційні втулки з алюмінію. Права і ліва сторона мають рівні по висоті деталі.
Для монтажу всієї конструкції використовується метиз з розривним в 10.9 і 12.9, а нижні болти кріплення перехідної пластини торцовані по висоті грані на 2.5 мм. Це обумовлено дуже малим зазором між заклепкою на тормозному диску і новими деталями. До слова кажучи, в заводській конструкції використовується 5-мм пластина кріплення скоби супорта, оскільки диски дуже близько розташовані до стакану пера.
З огляду на вище озвучені обставини, розмістили болти кріплення монтажних пластин головками до гальмівного диска. Різьбові зібрали на локтайті, та після затягування, відзначили маркером для візуального контролю за з'єднанням. По завершенню робіт на болти та гайки встановлені декоративні пластикові ковпачки.
Гальмівні диски взяли на 320-мм від Suzuki GSR1300R. Це максимальні по діаметру ротори для спортивного сегмента цього виробника. Штатні диски V-Strom вже вийшли за сервіс ліміт, так що заміна своєчасна і більш ефективна. До нових дисків замовлений комплект колодок - EBC FA 265 HH.
Машинку гальма і зчеплення купили від Honda CB1000R (вони мають радіальну конструкцію і дуже компактні завдяки інтегрованим пластиковим бачкам), але на етапі примірок виявилось що встановити гальмівну машинку не вийде. Банджо впирається в пульт, а резервуар рідини заважає тросам газу. В запасах майстерні, знайшовся майстер від Kawasaki ZX10R, який ідеально вписався на своє місце і не конфліктував з пультом і корпусом ручки газу.
Гумові шланги ми замінили на армовані, виготовлені за зразком старих і з поправкою на новий конфіг передніх гальмівних компонентів. Для коректного укладання магістралей використовували гумові сайлентблоки, заводські та нові кріплення власного виробництва.
Також армовану секцію отримав і привід зчеплення. До слова кажучи, робочий циліндр зчеплення досить проблемне місце на цьому мотоциклі. Ми кілька разів змінювали гумові ущільнення і вижимний в зборі, але через деякий час вижимний починає протікати.
Перед початком ходових тестів виконали весь список запланованих робіт і взули колеса в нові шини.
Через декілька поїздок колодки вже добре притерлися і власник байка рапортував про позитивні зміни в роботі гальм. Ручка стала більш прогнозованою, покращився зворотний зв'язок і сумарний потенціал системи. Мотоцикл вже експлуатується близько 3-х місяців в щоденному режимі, з яких 80% в трафіку великого мегаполіса. Ми періодично оглядаємо маркування, метиз, а також цілісність перехідних пластин. Механічних деформацій, руйнувань або зміщення будь-яких елементів конструкції не помічено.